2012年3月20日火曜日

平尾台クロスカントリーの歌 公式ソングに HIRAODAI CROSS COUNTRY RACE SONG is authorized as official song

3/18小倉南区で平尾台クロスカントリー2012が開催されました。昨年に続き雨模様でした。昨年はNHK「きたきゅうのうた」の収録が中止になったあとの取材継続でNHKのスタッフからビデオカメラで撮られながらの参加でしたが、今年も少し特別な大会になりました。今回から私たちの「平尾台クロスカントリーの歌」が大会公式ソングに採用され、開会式でも作詞作曲者として紹介していただきました。曲も受け付け開始前からCDがヘビーローテーションで流されていて、なんとも不思議な感じでした。大会終了後は生演奏も披露することが出来て、ほんの思いつきで曲を書きそれが二年九か月ののち本当に大会で歌う事になるとは・・・・・・。この曲はいろいろな体験を私たちにさせてくれました。この日は西日本新聞社の取材も受け3/19の朝刊に写真付きでのせていただきました。ここまで後押ししていただいたNHK北九州のみなさん、小倉南区のみなさん、区役所のみなさん、FM-KITAQのみなさんライブハウスフォークビレッジの小野さんありがとうございました。

    HIRAODAI CROSS COUNTRY RACE SONG is authorized as official song

On Mar. 18th HIRAODAI CROSS COUNTRY2012 was held at Mt.Hiraodai Kokura Minami ward. It was rainy day same as 1 year ago. Last year race was special because NHK staff follow us with video camera to have prgram source of "KITAKYU-no-UTA". This race was special too. Our "HIRAODAI CROSS COUNTRY RACE SONG" is authorized as official song. At the opening ceremony, we were introduced as writers and players of the official song. Our music CD was played over and over again at Hiraodai. After ending ceremony we performed "HIRAODAI CROSS COUNTRY RACE SONG" with guitar and banjo. This song give us many of funny experience. A reporter of press asked something about the song, and article about us appeared on the paper next day. We give our thanks to NHK-Kitakyushu, Kokura minami ward, FM-KITAQ, Live house Folk village and others.










にほんブログ村 音楽ブログ カントリーミュージックへ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿